28 Eki 2014

Hiç beklemediğim bir anda PepsiCo'nun Kayseri'deki Patates Hasat Şenliği'ne davet aldım. Pepsico'nun Doritos, Lays, Ruffles gibi markalarını sürekli tüketiyorum ama hiç yediğim patateslerin nasıl toplandığı ve işlendiği konusunda kafa yormamıştım. Patates hasadının yanında, Pepsico'nun ürünleri ve tarımsal sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarını da öğrenecektim. Bu sebeple, deyim yerindeyse hemen teklifin üzerine atladım ve "Evet" dedim.

Pepsico'nun davet şekli de bir hayli ilginç ve eşsizdi. Küçük bir kutu içine bir avuç toprak, ve minik patatesler koymuşlardı.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

İçimde yeni bir şeyleri keşfetmenin verdiği heyecan ile 27 Eylül Cumartesi sabahı bindim uçağa. İstikamet Kayseri.

Uçaktan iner inmez, Pepsico ekibi ve diğer bloggerlarla birlikte Şahin Sucukları'nın Kayseri'deki dükkanına uğradık. Halil İbrahim Sofrası misali bir sofra hazırlanmıştı bizim için. Eksik yoktu, ikram çoktu. Kavurmalı yumurtanın yeri bende ayrı. Çok lezzetliydi. Pastırma hastası bir insan olarak Şahin Sucukları'ndaki en mutlu insan bendim herhalde.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Şahin Sucukları'na kadar gelmişken kendimiz ve sevdiklerimiz için pastırma almamak olmazdı.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Kahvaltımızı yaptıktan sonra Kapadokya'daki otelimize doğru yola çıktık. CCR Hotels&SPA Uçhisar'daki SPA'sıyla geçen sene ödül almış bir otel. Odamda beni çok güzel bir sürpriz bekliyordu. www.dilekita.com yazılı cipslik ve sosluk şık bir kutunun içine yerleştirilmişti. Hediye için tekrar çok teşekkür ederim. Kişiye özel bir hediye vermek çok düşünceli bir davranış.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Odamın önündeki avlunun Uçhisar manzarası mükemmel. Hele bir de koltuk takımı koymuşlar ki, manzaranın tadını doyasıya çıkar!

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Manzaranın tadı damağımda kalarak, PepsiCo sunumuna katıldım.

PepsiCo İletişim Müdürü Didem ŞİNİK bize PepsiCo ailesinden ve çalışmalarından bahsettiği bir sunum sundu.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Sonrasında ünlü şef Aydın Demir'in patatesin tarihi ve mutfaktaki kullanımına dair bir sunum dinledik.

Sunumdan sonra CCR Hotels&SPA'nın Padişah Restoranı'nda mükemmel bir manzara eşliğinde Şef Aydın Demir'in PepsiCo cipslerini kullanarak hazırlamış olduğu menüyü tattık. Menüdeki her adım çok lezzetliydi. Özellikle Rokfor peynir köpüğünü çok beğendim.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Öğle yemeği sonrasında sıra açık havada yarışmaya geldi. Gruplara bölündük ve sayısız ürünlerle PepsiCo ürünleri için en lezzetli sos hazırladık. Hepimiz sayısız soslar hazırlamışız. Aydın Şef gözleri bağlı en lezzetli olanları seçti.

PepsiCo ile Patates Hasat Etkinliği

Workshop sonrasında da yoğun Kapadokya programımız devam etti. Kısıtlı zamanımız olmasına rağmen peri bacalarını da gezdik, alışverişimizi de yaptık, Nevşehir’in meşhur sütle kavrulmuş kabak çekirdeğinden de aldık. :)

Akşam ise Kapadokya’nın vazgeçilmez eğlencelerinden Türk Gecesi’ne katıldık. Özellikle turistlerin yoğun bir ilgiyle katıldıkları bu aktivitede Türk dans gösterileri yer alıyor. Birbiri ardına çıkan gruplara baktığımda fark ettim ki, kültür bakımından çok zengin bir memleketiz. Ama maalesef kıymetini bilemiyoruz.

Ertesi gün hava muhalefeti sebebiyle planlarda ufak bir değişiklik söz konusu oldu. Aslında patates tarlasının ortasında çadırda kahvaltı edecektik. Ancak yoğun yağış sebebiyle çadır kurulamayınca otelimizde kahvaltı etmek durumunda kaldık.

Kahvaltıdan sonrası, PepsiCo’nun bizim için özel hazırlattığı tulumları ve çizmeleri giyip tarlanın yolunu tuttuk. Şehirde büyüyen bir çocuk olarak, ilk defa bir hasata katılıyordum. E haliyle çok heyecanlanmıştım. Nasıl olacak, nasıl hasat yapacağız düşünceleriyle meşgul olurken ben, bi bakmışım otelimizden 1-2 saat uzaklıkta bulunan tarlaya gelivermişiz. Sanki 10 dakikada geldik gibi hissettim ben oysa.

Uçsuz bucaksız tarlada bizim için kurulan masada oturup, sıcak çaylarımızı, kahvelerimizi içerken dünyada ve ülkemizde patatesle ilgili çok yararlı bilgiler edindik.

Patatesin 150 yıl kadar önce doğu ülkelerden Türkiye'ye giriş yaptığı biliniyormuş. PepsiCo kendi cipslerinde kullanılmak üzere 18 şehirde 3400 hektarlık alanda patates üretimi gerçekleştiriyor. Tedarikçilerden patates alındığı gibi, doğrudan çiftçiye yardım ve destek verilerek de patates yetiştiriliyor.

Hepimizi etkileyen ise, PepsiCo cips paketlerinin üstünde hangi il ve tarladan, hangi gün patateslerin toplandığı bilgisinin yazıldığını görmek oldu. Ben kendimden biliyorum, cipsin üzerinde yazılanları hiç okumadan sadece içeriğiyle ilgilenmişimdir. Bu sebeple, bakmak ile görmek arasındaki farkı bir kez daha anlamış oldum..

Çocukların kızartmasına bayıldığı patates, çoğu evde sulu yemek olarak da pişiriliyor. Benim en sevdiğim ise Patates Salatası. (özellikle de annemin yaptığı ♥) Buğday ve pirinçten sonra en çok tüketilen lezzetli bir besin gıdası.

Artık elime bir cips paketi geçtiğinde, o paketin muazzam bir emek ve çalışmanın ürünü olduğunu bileceğim.

Patatese artık yeni bir gözle bakmamı sağlayan Patates Hasat Etkinliği'nde emeği geçen herkese teşekkürler! Sayelerinde eğlenceli, bilgili ve lezzetli bir etkinlik oldu!

***** TEŞEKKÜRLER MESAJI *****

Etkinlik daveti için özellikle Project House'a, Buğra BİRBEN'e, ve PepsiCo ailesine çok teşekkürler! ♥

Kanalıma abone ol,
YouTube'a özel videoları kaçırma!